Functioneel applicatiebeheerder beheer openbare ruimte

36 uur per week | max. € 4811,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau | werklocatie Hellevoetsluis en Spijkenisse, hybride
Direct solliciteren als functioneel applicatiebeheerder beheer openbare ruimte
Als functioneel beheerder BOR zorg je voor de goede werking en inrichting van applicaties voor asset-beheer. ‘Data op orde’ is een van de speerpunten van de gemeenten Voorne aan Zee en Nissewaard. Jij bent dan ook verantwoordelijk voor de goede werking en inrichting van de beheerapplicaties en hiermee de evaluatie en kwaliteit van de gegevens om datagedreven werken en slim gebruik van data te bevorderen in de gemeenten Voorne aan Zee en Nissewaard.
‘Zorgen voor een slimme inrichting van applicaties in een tijd waarin data steeds belangrijker wordt, dat is mooi werk!’

Wat ga je doen als functioneel applicatiebeheerder beheer openbare ruimte?
Als functioneel beheerder BOR draag je direct bij aan het in samenhang beheren van gegevens in de diverse vakgebieden van de Openbare Ruimte, zoals wegen, groen, kunstwerken, riolering. Je bent verantwoordelijk voor de goede inrichting en werking van het beheersysteem die voor het asset-beheer in de openbare ruimte gebruikt worden. Het beheren van de gegevens in de Openbare Ruimte gebeurt in nauwe samenhang met de basisregistraties BAG en BGT.
- Je adviseert gebruikers over hoe de applicaties optimaal gebruikt kunnen worden en vertaalt de wensen en eisen vanuit de gebruikers naar functionele specificaties.
- Ook zet jij je in op het actief voorlichten van de vakafdeling(en) over de toepassingsmogelijkheden.
- Jij bent de intermediair tussen de gebruikers, leveranciers en overige in- en externe partijen.
- Je bent medeverantwoordelijk voor het evalueren van de kwaliteit van de gegevens en het verwerken, valideren en aanpassen van wijzigingen in de gegevens set en applicatie.
Over ons
Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar ruim 73.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen vinden wij belangrijk.
Je werkt voor twee gemeenten waarbij je in dienst komt bij gemeente Voorne aan Zee en voor een deel gedetacheerd bij gemeente Nissewaard. Bij Voorne aan Zee werk je vanuit het team Informatievoorziening. In dit team werk je samen met collega’s in het brede vakgebied van Informatievoorziening zoals GEO-specialisten, functioneel applicatiebeheerders en informatie-adviseurs. Bij gemeente Nissewaard werk je vanuit het team Assetmanagement. Beide teams staan voor een belangrijke opgave om het slim gebruik maken van data in de werkprocessen en dienstverlening verder te ontwikkelen.
Dit ben jij
Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en analytisch vermogen. Ook ben je klantgericht en een gedreven professional die enthousiast wordt van het zo optimaal mogelijk inzetten van beheerinformatie. Je bent goed in samenwerken en het brengen van samenhang tussen collega’s en vakinhoud, binnen en tussen beiden gemeenten.
- Je hebt een HBO werk- en denkniveau en een opleiding op het gebied van (GEO)-informatievoorziening.
- Je hebt ervaring met informatieanalyses en het werken met beheersystemen. Wij maken hiervoor o.a. gebruik van het beheersysteem Geovisia.
- Heb je relevante werkervaring op het gebied van (Arc)GIS, CAD en basisregistraties dan is dit een pré. Dat geldt ook voor kennis van de basisregistraties BAG en BGT, met de daarbij horende standaarden zoals IMBOR en GWSW.
- Kennis van (Oracle) databases, SQL en FME is gewenst.
Dit bieden wij
- Een salaris tussen €3052 en €4811 (begin aanloopschaal en eind functionele schaal (bruto obv 36 uur per week) afhankelijk van kennis en ervaring.
- Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie.
- Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé.
- Hybride werken is onderdeel van onze werkwijze.
- Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling
- Deze vacature betreft vaste formatie, dat betekent dat dit een functie is met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.


Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met George de Jongste - Kobossen, via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma di wo do vr) Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.werkenbijvoorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Claudia Baars of Emma van de Kreeke, of recruitment@voorneaanzee.nl
Meteen solliciteren
Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link:
Solliciteer nu als functioneel applicatiebeheerder beheer openbare ruimte
Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.
Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. We streven naar korte procedures. Het eerste gesprek is met de manager en P&O adviseur. Dan volgt optioneel een tweede gesprek óf een uitnodiging voor het arbeidsvoorwaardengesprek.
Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.
Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.