36 uur | max. €4752,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau

Direct solliciteren

Dit doe je

Als functioneel beheerder zorg je ervoor dat de applicaties die je beheert, zoals Centric Leefomgeving, Tercera GO en Berkeley Bridge goed blijven aansluiten bij de werkprocessen en wensen van de gebruikers. Je hebt nauw contact met de gebruikers en vertaalt hun behoeften naar een optimale inrichting en gebruik van de applicaties. Je verbindt de ontwikkelingen in de organisatie (vak afdelingen) en applicaties met elkaar en ondersteunt en adviseert de gebruikers op operationeel en tactisch niveau. Hoewel je je vooral richt op applicaties in het ruimtelijke domein, kun je ook ingezet worden voor applicaties in andere domeinen. Je coördineert de implementatie van nieuwe softwareversies en hebt regelmatig contact met de leverancier. Je bereidt de testfase voor, zorgt voor een gecontroleerde overgang en geeft instructies aan key-users en gebruikers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de werkprocessen, help je problemen te voorkomen en houdt je de regie bij het oplossen van storingen. Ook zorg je voor de koppelingen met andere applicaties. Samen met je collega's werk je aan de doorontwikkeling van Team informatievoorziening.

‘Zorgen dat de organisatie het beste uit de applicaties en zichzelf haalt, dat is mooi werk!’

Dit ben je

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van bedrijfskunde of informatiemanagement.
  • Je hebt kennis van ontwikkelingen in het fysieke domein, zoals de nieuwe Omgevingswet. Bij voorkeur ben je bekend met applicaties die gebruikt worden in het fysieke domein en het functioneren van technische koppelvlakken (STuF, API) voor gegevensuitwisseling.
  • Je neemt initiatief en pakt taken projectmatig aan doordat je bijvoorbeeld werkt volgens Prince II of Agile/scrum.
  • Je heb goede communicatieve en adviesvaardigheden en je bent in staat om de vraag achter de vraag te vinden. Ook buiten jouw eigen functie kun je meedenken. Je houdt hierbij rekening met alle belanghebbenden.
  • Je herkent je in onze werkwaarden: 
    1. Verbindend, je weet de juiste mensen te vinden en te betrekken bij je werk en kijkt hierbij over je eigen afdeling of vakgebied heen.
    2. Veerkrachtig, in een nieuwe jonge organisatie die aan verandering onderhevig is weet jij te bouwen en te ondernemen.
    3. Persoonlijk, je werkt voor de inwoners en ondernemers in Voorne aan Zee en vindt voor hen altijd de beste oplossing binnen de mogelijkheden die er zijn.

Dit bieden wij

  • Een salaris tussen € 3014,- en € 4752,- (obv 36 uur per week) afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%, dit bedrag kun je inzetten waar het voor jou nodig is;
  • Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé;
  • Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling;
  • Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie;
  • Hybride werken is onderdeel van onze werkwijze;
  • Samen met jouw collega's kun je elke dag een beetje mooier maken. We zijn een nieuwe gemeente, dit biedt kansen tot ontwikkeling;
  • Dit is een functie met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.

Over Gemeente Voorne aan Zee

Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar circa 74.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen worden serieus genomen. 


We zijn trots op onze dorpen, wijken, natuur, veerkracht en historie. We zoeken verbinding, werken graag samen vanuit gelijkwaardigheid en vinden vertrouwen in elkaar belangrijk. In Voorne aan Zee wachten we niet af. We kijken met een andere bril en zien dus vaak meer mogelijkheden. We zijn actief, daadkrachtig en hebben het besef dat we sterk zijn. Sterk genoeg om uitdagingen en veranderingen in goede banen te leiden. Op alle niveaus. Van grote projecten tot kleine gebaren. Elke dag een beetje mooier maken, dat is wat we doen. 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met George de Jongste via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma di wo do vr). Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.voorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct.

solliciteer nu!

Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Voorne aan Zee en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.

Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. Het eerste gesprek is een kennismakingsgesprek. Vaak volgt er dan een tweede gesprek waarin je uitgenodigd wordt voor het arbeidsvoorwaardengesprek. 

Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.

Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.