GIS specialist

36 uur per week | max. € 5313,- bruto p/m (schaal 10) op basis van 36 uur | HBO niveau | werklocatie hybride
Direct solliciteren als GIS specialist
Als GIS specialist maak jij Voorne aan Zee efficienter door goede en betrouwbare data als fundament aan te bieden voor vele werkprocessen. Hierbij ondersteun je medewerkers en management bij beleidsvraagstukken en belangrijke ontwikkelingen zoals data-gedreven werken, de energietransitie, de omgevingswet en woningbouwopgaven.
‘Helpen om slimmer en efficiënter gebruik te maken van data, dat is mooi werk!’

Wat ga je doen als GIS specialist?
Als GIS heb je direct impact op belangrijke beleidsvraagstukken en ontwikkelingen zoals de energietransitie, de omgevingswet en de woningbouwopgave. Je ondersteunt medewerkers uit de vak afdelingen en management bij beleidsvraagstukken en belangrijke ontwikkelingen op deze onderwerpen. Hierbij heb je oog voor de kwaliteit van de verschillende gegevensbronnen en het potentieel van wat Geografische Informatievoorziening kan bieden. Data op orde’ is één van de speerpunten van de gemeente Voorne aan Zee. Goede en betrouwbare data is het fundament voor vele werkprocessen. Daar zorg jij voor.
- Data bij elkaar brengen en visualiseren voor je collega’s en inwoners, waarbij je door het combineren en analyseren van gegevens bruikbare informatie maakt voor diverse werkprocessen.
- Je beheert, controleert en onderhoudt complexe gegevens, informatie en dashboards voor meerdere samenhangende werkterreinen. Je denkt ook buiten jouw eigen functie mee en houdt rekening met alle belanghebbenden.
- Het hebben van veel contact met collega’s van diverse afdelingen, waarbij je hen ondersteunt bij het verkrijgen van de juiste informatie en het creëren van dashboards.
- Je adviseert over beleid op gebied van gegevensbeheer en documentaire informatievoorziening
Over ons
Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar ruim 73.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen vinden wij belangrijk.
Het team Informatievoorziening bestaat uit professionals van verschillende disciplines, zoals functioneel beheer, informatiemanagement en datamanagement. De sfeer in ons team is goed en positief. Collega’s staan altijd voor elkaar klaar en we houden van open communicatie. Wat er gezegd moet worden, mag gezegd worden, altijd met de blik vooruit op hoe het anders en/of beter kan. We helpen elkaar en respect voor elkaar en elkaars mening vinden wij belangrijk. Regelmatig doen we ook informeel iets samen. Wekelijkse koffiemomenten en af en toe een teamborrel zorgen ervoor dat we met elkaar in verbinding zijn en blijven. Zo creëren we een hechte en ondersteunende werkomgeving.
Dit ben jij
Je neemt initiatief en werkt projectmatig, bijvoorbeeld met Prince II of Agile/scrum. Je bent goed in probleemoplossing, stressbestendig en durft beslissingen te nemen. Jouw communicatie- en adviesvaardigheden zijn uitstekend, jij weet de echte vraag te achterhalen. Als teamplayer help je graag je collega's.
- Je hebt HBO werk- en denkniveau en een opleiding gevolgd op het gebied van Geo-Informatievoorziening.
- Je hebt kennis van en ervaring met informatieanalyses en de benodigde tooling hiervoor (GIS-Software zoals ArcGIS en FME, CAD, etc.).
- Je hebt ervaring met het vertalen van vraagstukken van de klant naar uitvoerbare processen en weet relevante (GIS-)technieken efficiënt in te zetten.
- Je hebt kennis en inzicht in het stelsel van basisregistraties en hun standaarden en gegevensmodellen, specifiek op het gebied van Geografische Informatievoorziening (o.a. IMBOR).
- Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Dit bieden wij
- Een salaris tussen € 3359,- en € 5313,- bruto obv 36 uur per week afhankelijk van kennis en ervaring.
- Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie.
- Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé.
- Hybride werken is onderdeel van onze werkwijze.
- Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling
- Deze vacature betreft vaste formatie, dat betekent dat dit een functie is met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.


Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met George de Jongste - Kobossen, via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma di wo do vr) Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.werkenbijvoorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Claudia Baars of Emma van de Kreeke, of recruitment@voorneaanzee.nl
Meteen solliciteren
Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link:
Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.
Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. We streven naar korte procedures. Het eerste gesprek is met de manager en P&O adviseur. Dan volgt optioneel een tweede gesprek óf een uitnodiging voor het arbeidsvoorwaardengesprek.
Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.
Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.