30 uur | max. €4752,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau
 

Direct solliciteren

Dit doe je

Als juridisch ondersteunend adviseur rechtsbescherming heb je een breed palet aan taken op het snijvlak van juridische advisering en juridisch administratieve ondersteuning. Jouw werkzaamheden richten zich in eerste instantie voornamelijk op de administratieve afhandeling  van bezwaren en klachten. Voorbeelden van deze administratieve taken zijn onder andere het registreren van zaken, het opstellen van diverse correspondentie en het bijhouden en bewaken van overzichten en het rapporteren daarover aan collega’s. Indien nodig spring je ook bij in het ondersteunen van aansprakelijkstellingen. Ook zul je aan de slag gaan met het geven van juridische adviezen. Deze adviesvraagstukken gaan met name over bezwaren en klachten die niet complex van aard zijn. Zoals het opstellen van een advies voor de bezwarencommissie in een eenvoudige zaak. Je werkt hierbij samen met ervaren adviseurs die graag met je sparren en je verder helpen en die jij op jouw beurt kunt ondersteunen. De taken en werkzaamheden worden binnen het team in onderling overleg verdeeld tussen de adviseurs en administratief ondersteuners, waarbij je indien nodig elkaars taken overneemt. Dit zorgt voor een gevarieerde werkomgeving waarin je jezelf kunt blijven ontwikkelen, zowel op juridisch vlak als in je administratieve vaardigheden.

‘Oplossingsgericht adviseren en ondersteunen op het gebied van rechtsbescherming, dat is mooi werk!’

Dit ben je

  • Je hebt bij voorkeur een HBO-opleiding afgerond in juridische richting;
  • Verder heb je actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van het bestuursrecht, bij voorkeur op het gebied van bezwaren en klachten;
  • Werkervaring in een vergelijkbare functie is voor ons geen vereiste. Enthousiasme, flexibiliteit en leergierigheid wel;
  • Je bent iemand die goed kan samenwerken, omgevingsbewust is en in staat is om creatief te zijn en zich in te leven en mee te denken met degene aan wie je adviseert;
  • Verder is het van belang dat je pragmatisch bent en dat je in staat bent om je manier van adviseren aan te passen aan de doelgroep;
  • Je herkent je in onze werkwaarden: 
    1. Verbindend, je weet de juiste mensen te vinden en te betrekken bij je werk en kijkt hierbij over je eigen afdeling of vakgebied heen.
    2. Veerkrachtig, in een nieuwe jonge organisatie die aan verandering onderhevig is weet jij te bouwen en te ondernemen.
    3. Persoonlijk, je werkt voor de inwoners en ondernemers in Voorne aan Zee en vindt voor hen altijd de beste oplossing binnen de mogelijkheden die er zijn.
       

Dit bieden wij

  • Een salaris tussen € 3014,- en € 4752,- (obv 36 uur per week) afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%, dit bedrag kun je inzetten waar het voor jou nodig is;
  • Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé;
  • Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling;
  • Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie;
  • Hybride werken is onderdeel van onze werkwijze;
  • Samen met jouw collega's kun je elke dag een beetje mooier maken. We zijn een nieuwe gemeente, dit biedt kansen tot ontwikkeling;
  • Deze vacature betreft een tijdelijke functie met een duur van maximaal twee jaar.

Over Gemeente Voorne aan Zee

Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar circa 74.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen worden serieus genomen. 


We zijn trots op onze dorpen, wijken, natuur, veerkracht en historie. We zoeken verbinding, werken graag samen vanuit gelijkwaardigheid en vinden vertrouwen in elkaar belangrijk. In Voorne aan Zee wachten we niet af. We kijken met een andere bril en zien dus vaak meer mogelijkheden. We zijn actief, daadkrachtig en hebben het besef dat we sterk zijn. Sterk genoeg om uitdagingen en veranderingen in goede banen te leiden. Op alle niveaus. Van grote projecten tot kleine gebaren. Elke dag een beetje mooier maken, dat is wat we doen. 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Niels Wildeman via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma di wo do vr). Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.voorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct.

solliciteer nu!

Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Voorne aan Zee en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.

Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. Het eerste gesprek is een kennismakingsgesprek. Vaak volgt er dan een tweede gesprek waarin je uitgenodigd wordt voor het arbeidsvoorwaardengesprek. 

Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.

Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.