Medewerker Openbare orde en veiligheid

28 uur | max. € 4297,- bruto p/m (schaal 8) op basis van 36 uur | MBO niveau 

Direct solliciteren

Dit doe je

Als medewerker openbare orde en veiligheid werk je in het team Veiligheid. Dit team bestaat uit collega’s die werken op het gebied van horeca en evenementen, openbare orde en zorg en veiligheid. Ook handhaving maakt deel uit van het team. Wij zoeken een vergunningverlener APV en bijzondere wetten. In deze functie behandel jij aanvragen rondom de Algemene Plaatselijke Verordening. (APV) Dit gaat met name over meldingsplichtige en A evenementen als ook over bijzondere wetten zoals de Alcoholwet. De aanvragen die je gaat behandelen kunnen variëren van bijvoorbeeld rommelmarkten tot koningsdagevenementen. Je registreert en toetst de aanvragen en je vraagt advies bij externe adviseurs zoals de politie en VRR. Daarnaast beoordeel je de aanvragen aan de hand van het beleid en wet -en regelgeving en ben je verantwoordelijk voor het tijdig nemen van een besluit binnen de wettelijke termijnen. Je werkt nauw samen met de adviseurs. Bij twijfel overleg je eerst met een van de adviseurs die eindverantwoordelijk zijn. Bij A evenementen met een groter veiligheidsrisico voer je ook een schouw uit. Dit houdt in dat je voor het evenement vergunningsvoorwaarden ter plaatse bekijkt en bespreekt met de betrokken partijen. Je controleert of de vooraf gemaakte afspraken correct zijn uitgevoerd.  Bij grotere evenementen ondersteun je de adviseurs van het team in de voorbereiding door informatie te verzamelen. Dit geldt ook voor de horeca, je brengt samen met één  van de adviseurs een bezoek aan bijvoorbeeld een nieuwe horecagelegenheid en noteert de belangrijkste zaken zodat je in samenwerking de vergunning kan opstellen. Ook werk je samen met collega’s van andere afdelingen waar dat jouw  werk raakt. Tot slot notuleer je tweewekelijks tijdens de adviserende dienstenoverleggen en biedt je administratieve ondersteuning.

‘Jouw inzet draagt bij aan het succesvol en veilig laten verlopen van evenementen in onze gemeente, dat is mooi werk!’

Dit ben je

  • In het bezit van een mbo-opleiding niveau 4 en je beschikt over administratieve ervaring. Het is een pre als je kennis hebt van de APV en overige bijbehorende wet- en regelgeving of je bent bereid om hiervoor scholing te volgen
  • Je bent flexibel ingesteld en kan snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden;
  • Je bent doortastend, werkt gestructureerd en bent nauwkeurig; 
  • Gesprekken ga jij niet uit de weg en je luistert goed naar de vraag van organisatoren, horecaondernemers en andere interne en externe partners
  • Je begrijpt wat jouw beslissingen voor impact hebben op onze gemeente en bestuur
  • Je herkent je in onze werkwaarden: 
    • Verbindend, je weet de juiste mensen te vinden en te betrekken bij je werk en kijkt hierbij over je eigen afdeling of vakgebied heen.
    • Veerkrachtig, in een nieuwe jonge organisatie die aan verandering onderhevig is weet jij te bouwen en te ondernemen.
    • Persoonlijk, je werkt voor de inwoners en ondernemers in Voorne aan Zee en vindt voor hen altijd de beste oplossing binnen de mogelijkheden die er zijn.

Dit bieden wij

  • Een salaris tussen € 3052,- en € 4297,- (obv 36 uur per week) afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%, dit bedrag kun je inzetten waar het voor jou nodig is;
  • Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé;
  • Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling;
  • Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie;
  • Hybride werken is onderdeel van onze werkwijze;
  • Samen met jouw collega's kun je elke dag een beetje mooier maken. We zijn een nieuwe gemeente, dit biedt kansen tot ontwikkeling;
  • Dit is een functie met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.

Over Gemeente Voorne aan Zee

Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar circa 74.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen worden serieus genomen. 


We zijn trots op onze dorpen, wijken, natuur, veerkracht en historie. We zoeken verbinding, werken graag samen vanuit gelijkwaardigheid en vinden vertrouwen in elkaar belangrijk. In Voorne aan Zee wachten we niet af. We kijken met een andere bril en zien dus vaak meer mogelijkheden. We zijn actief, daadkrachtig en hebben het besef dat we sterk zijn. Sterk genoeg om uitdagingen en veranderingen in goede banen te leiden. Op alle niveaus. Van grote projecten tot kleine gebaren. Elke dag een beetje mooier maken, dat is wat we doen. 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Carolien Alleblas via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma di wo do vr). Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.voorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct.

solliciteer nu!

Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Voorne aan Zee en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.

Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. Het eerste gesprek is een kennismakingsgesprek. Vaak volgt er dan een tweede gesprek waarin je uitgenodigd wordt voor het arbeidsvoorwaardengesprek. 

Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.

Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.